Bättre sändningstid för bra filmer!

Televisionen är ett märkligt fenomen. Jag har nu börjat att störa mig på de märkliga tiderna som de stora kanalerna väljer att lägga de bra filmerna. Många filmer som egentligen borde börjat omkring åtta börjar nu tidigast klockan 22, vilket medför att de oftast slutar omkring, eller efter midnatt.

Enligt min åsikt måste det även sändas färre repriser och fler äldre filmer och tv-serier måste få en chans igen. Det produceras i nuläget också förlite bra TV-serier, då menar jag alltså inte dansbandskampen och liknande utan bättre motsvarigheter mot ”Uggly Betty” och liknande serier producerade i USA. Reklamen som finns på de kommersiella kanalerna har enligt mig ökat och gör att filmer och program blir omkring 30 minuter längre, en ej acceptabel situation.

Jag vädjar till Er som ansvariga för de stora kanalerna att ta till er min kritik och förbättra utbudet och sändningstiderna.

Kommentera

