Spotify för ljudböcker eftersökes!

Filmatiseringen av Camilla Läckbergs två böcker Stenhuggaren och Olycksfågeln har gjort att jag tagit upp mitt ljudbokslyssnande igen. Det största problemet med böcker är att jag, om den är bra, bli uppslukad och gör ingenting annat än att läsa den boken. Ljudböcker är alltså ett alternativ där jag samtidigt som jag knappar på datorn eller ligger på sängen kan, via mina trådlösa hörlurar, förflytta mig i lägenheten hur jag vill.

Det största problemet med ljudböcker är att de flesta ligger på omkring tretton cd-skivor vilket gör att man efter 75 minuter tvingas att byta skiva. Därför eftersöker jag en motsvarighet för Spotify där vi ljudboksfanatiker kan välja och vraka bland tusentals titlar, helst på ett flertal språk. Ni som är eller vill bli IT-entrepenörer har er chans att förverkliga min önskan och på kuppen bli riks- kanske världskända.

Kommentera

