Bloggeliten förstör svenskan

Sveriges unga bloggelit har väldigt dåligt skriftspråk och använder talspråk i skrift. Eftersom att väldigt många unga, framförallt tjejer som läser deras inlägg har de väldigt stor makt och således sprids deras åsikter, beteende och språkbruk vidare bland ungdomar.

Som språkfacist anser jag att det är dags att någon tar tag i problemen eftersom att deras lärare, om de inte har hemundervisning, uppenbarligen inte bryr sig om att de förfular svenskan. Jag själv har egentligen aldrig haft svenskundervisning och är därför väldigt sparsam med komma eftersom att jag aldrig riktigt förstått regeln. Min svenska är baserad på litteratur, den lilla jag läst, och ett intresse för att bevara språket.

Kommentera

