Gav ut personuppgifter på Internet – får faktura i brevlådan

Nu rapporterar media om att personer som gjort personlighets test, från sidor de fått länkade till sig via Facebook, har fått fakturor på flera hundra kronor skickade hem till sig. Bland andra sidan Mypersonalitytest.info sägs ligga bakom fakturorna.

Är man så korkad så man uppger personuppgifter, som personnummer och adresser på internet till företag, och samtidigt inte läser användaravtalet, får man för helvete skylla sig själv. Enligt mig, och personer med IQ-nivå omkring 100, är det en självklarhet att sajter där man tvingas uppge personuppgifter har något skumt för sig.

 

One Response to Gav ut personuppgifter på Internet – får faktura i brevlådan

  1. Kalasmannen says:

    Tänk om tog reda på vad som egentligen hänt istället för att säga att folk är dumma i huvudet. Min mor fick en sådan faktura i hennes namn och hon använder inte ens datorn det är det jag som gör. Varför skulle jag uppge min mors personnummer? Nej jag har inte gjort något test, jag har inte ens facebook plus att jag inte var hemma vid tidpunkten som står på fakturan… Läs hela svds artikel innan du skriver sånt här trams igen.

Kommentera

