När champagneskålandet tystnat står vi som segrare!

När livet känns tungt vet man att helvetet är det liv man lever nu. Hatet, glöden, adrenalinet pumpar i mina blodådror. Sparka, skalla, sluta aldrig slå. Det gör så ont. Ont i kropp och själ. Livet är ett enda mörker och tungt är mitt sinne.

Att vara den som alltid hatats, alltid sparkats på, alltid varit problemet; det är en tyngd i mitt bröst. När samhället och familjen sviker står man ensam kvar, ensam med allt hat. Att sorgsen vandra i det tysta har blivit min natur, en vardag som tär på mitt inre, i kropp och själ.

Salut! Mina bröder, systrar och själsfränder. Det är vi som tar smällen när champagnen flödar. Reinfeldt, Borg och Bildt står främst i ledet, ett korståg för de rika, de lyckliga; mot den svage, den sorgsne den som redan ligger. Nedtrampad och bespottad men ännu ej slagen. Res er kamrater, till strid vi mana. När det rika folkets jubel tystnat står vi som segrare.

Kommentera

