Bloggerskan Hanna Widerstedt pistolhotad på YouTube

Responsen på det inlägg och videoklipp som bloggerskan Hanna Widerstedt gjorde om turkar har blivit direkt hotfull. Tidigare i dag upptäckte jag ett videoklipp av ”Batongturken” som återpublicerats på Youtube. I videoklippet uppträder en maskerad man framför en turkisk flagga. Tonåringen säger följande på bruten svenska:

Schoo, ett meddelande till Hanna Widerstedt. Som snackar skit om turkar. Du din äckliga hora, du har gått över gränsen nu. Du snackar för mycket om turkar. Jag och mina bröder, vi är efter dig, din äckliga fitta. Och när vi får tag på dig (fäller ut batong!) du känna batongen. Jag kommer stoppa upp den i din fitta 10 gånger och jag kommer slå sönder ditt äckliga ansikte också. Efter det, (Tar fram pistol!), du känna pistolen. Jag kommer stoppa upp den i din fitta och skjuta 10 gånger. Jag säger dig, ingen jävel kommer vilja knulla en fucking hora som har sönderskjuten fitta. Din lilla fitta, du kanske tror att jag bara leker med dig, för att försöka skrämma dig.  In my ass. Vi är ute efter dig på riktigt. Och när vi får tag på dig, jag kommer skjuta dig din äckliga hora. Du kommer ångra dig så fucking mycket att du snackat skit om turkar…

Då originalklippet är borttaget kan ni se denna parodi i stället.

Med de senaste dödsskjutningarna i Malmö i bakhuvudet funderar jag över hur vapenkontrollen fungerar i Sverige. Allt fler verkar få tillgång till illegala vapen, ungdomsgäng börjar patrullera gatorna och ungdomskriminaliteten i de svenska förorterna kommer troligen att stiga de kommande åren. Är det ett sådant samhälle vi vill leva i?

Uppdatering

Sedan inlägget skrevs har filmen tagits bort från YouTube. Videoklippet har laddats upp på nytt av mig, dock inte på någon filmtjänst. Jag tar avstånd från innehållet i filmen och det budskap den innehåller.

http://cdn.anonfiles.com/1328462705684.zip

4 Responses to Bloggerskan Hanna Widerstedt pistolhotad på YouTube

  1. Johanna says:

    Jag tror inte att det är ett riktigt vapen, utan det kan vara en attrapp. Men det kan vara riktigt också. Sen att idioten ens laddar upp en sådan sak bekräftar bara att hur korkad personen är som inte vet mycket om hur IT fungerar. Någon borde polisanmäla saken och låta dem spåra användare, IP-adress m.m. för såna hjärnlösa ska inte komma undan.

    Jag tyckte mest om idiotens engelska ”In my ass!” Någon borde förklara för honom skillnaden mellan ”My ass” och ”In my ass” så kanske slutar han vifta med den där batongen…

  2. Uppenbart att det är fake, men är inte det här på gränsen till olagligt? Om ni vill få bort videon så är det bara att anmälla den till Youtube, det är så Hanna WIderstedt förlorade en video på Youtube. ”Jag hatar turkar” tror jag att den hette.

  3. Pingback: En genomgång av Orhans video om Hanna Widerstedt och hans språkbruk « Sweden Confidential

  4. erik says:

    Det måste polisanmälas den här videon!

Lämna en kommentar